Planszowe

Przygotuj się do walki i bądź prawdziwym bohaterem – recenzja komiksu paragrafowego „Rycerze 2 – Wiadomość”

Komiksy paragrafowe na polskim rynku to stosunkowo nowa forma rozrywki, ale ostatnimi czasy wyjątkowo popularna. Dlatego też wydawnictwo FoxGames postanowiło pójść za ciosem i kontynuować ten bardzo ciekawy trend. „Rycerze 2 – Wiadomość" to dalszy ciąg historii trzech braci, którzy po raz kolejny wyruszają, tym razem już jako prawdziwi wojownicy, na pełną przygód wyprawę z zadaniem powierzonym przez samego króla. Czy jesteś gotowy na tę niebezpieczną podróż? Zatem miecze i łuki w dłoń – zaczynajmy!

Wielka przygoda w małym zeszycie

Komiks „Rycerze 2" jest wielkości zeszytu, dlatego też śmiało można go zabrać dosłownie wszędzie. Zmieści się do torebki lub plecaka. Do wykonania książki również nie mam zastrzeżeń. Twarda okładka i grube kartki prezentują się naprawdę dobrze. Stron w sumie jest 350, a te podczas rozgrywki będziemy wiele razy wertowali, dlatego ważne, by były trwałe i nie niszczyły się zbyt łatwo. Ilustracje autorstwa Waltch'a są zachowane w komiksowej i humorystycznej atmosferze, adresowane raczej do młodszych. Według informacji wydawcy, komiks skierowano do graczy powyżej 8 lat. Myślę, że to dobry wybór, aczkolwiek łamigłówki są czasem trudne. Nawet ja miałam pewne problemy z rozszyfrowaniem niektórych zagadek.

Obrazek

Krótki tutorial
Na samym początku gracz zostaje wprowadzony w tajniki dotyczące rozkładania punktów umiejętności, sposóbobów walki oraz podstawowych zasad zbierania przedmiotów w ekwipunku. Przypomina to typowy tutorial, z którym nie raz spotkaliśmy się grając w gry komputerowe RPG. Do dyspozycji mamy kartę bohatera, koło walki oraz magiczne karty ze specjalnymi bonusami. To wszystko znajduje się na samym końcu komiksu i w celu rozpoczęcia zabawy należy je wyciąć, ponieważ te elementy będą niezbędne podczas rozgrywki. Ale spokojnie, jeśli nie chcesz niszczyć książki lub masz ochotę przejść przygodę kilka razy, wydawnictwo FoxGames na swojej stronie internetowej, wkrótce udostępni wersję pdf do pobrania i wydrukowania.

Na karcie bohatera będziemy notować wszystkie zdobyte dotychczas punkty doświadczenia, przedmioty w ekwipunku, a nawet złote monety, które przydadzą się na przykład podczas wizyty u handlarza. Dodatkowo przyjdzie nam rozwijać umiejętności bohatera takie jak siła, zręczność lub inteligencja. Znajdziemy również poziom punktów życia, natomiast ich liczba będzie postępować wraz ze wzrostem poziomu doświadczenia postaci. Jednak należy je skrupulatnie kontrolować, bowiem podczas pojedynków przeciwnicy mogą nam zadać niejedną ranę.

A propos walki – do rozstrzygania bitew posłuży nam wcześniej wspomniane przeze mnie koło. Trener proponuje kręcić je na palcach, co nie do końca działa. W moim przypadku problem rozwiązało zamontowanie go na długopisie lub ołówku, dzięki temu bez przeszkód uruchomiłam machinę. Ten przedmiot wprowadza do rozgrywki element losowości oraz zwiększa poziom trudności gry. Ponieważ nie każdy cios okaże się celny. To zdecydowanie podnosi adrenalinę podczas walki, oczywiście jeśli nie oszukujemy ;).

Na odwrocie karty bohatera znajduje się spis dwudziestu specjalnych bonusów. Można je znaleźć jedynie podczas rozgrywki, ale gdy już je zdobędziemy, na pewno nie raz pomogą wyjść z niejednej opresji.

Obrazek

Masz zadatki na prawdziwego rycerza?
Po przejściu krótkiego wstępu gracz staje przed wyborem postaci. Wśród dostępnych czterech bohaterów, posiadających różne umiejętności specjalne oraz atrybuty, są miedzy innymi łucznik, wojownik, a nawet czarodziej. Ciekawym zabiegiem jest podzielenie rozgrywki na poziomy trudności. Na samym początku opowieści czytelnik ma możliwość zdecydowania czy chce wcielić się w rolę prawdziwego rycerza, czy też pozostać giermkiem i przejść grę w uproszczonym trybie. W drugim przypadku nie musimy korzystać z koła walki oraz nie liczymy zdobytych punktów doświadczenia. Zdecydowanie bardziej interesujący jest pierwszy wariant, bo to właśnie w nim kryje się cała zabawa w doskonaleniu postaci, polepszaniu jej statystyk i dbaniu o stan zdrowia.

Ku przygodzie!
„Rycerze 2 – Wiadomość" to kontynuacja bestsellerowego komiksu „Rycerze”, jednak spokojnie można zacząć zabawę bez znajomości poprzedniej części. W pierwszym rozdziale opowieści bohaterowie wstąpili w szeregi straży królewskiej, a teraz starają się pilnie trenować, by polepszyć swoje umiejętności. Podczas szkolenia posłaniec przekazuje im pilny przekaz, który natychmiast należy dostarczyć hrabiemu z sąsiedniego miasta. Sprawa jest poważna, ponieważ to polecenie powierzone przez samego króla. Jednak szybko okazuje się, że nie będzie to wcale takie łatwe, bowiem na naszej drodze spotkamy wiele przeciwności, kilkadziesiąt zakrętów i niebezpieczeństw, które mogą pokrzyżować założony plan. Podczas wędrówki natkniemy się również na postacie z nie zawsze dobrymi zamiarami, jak również takie oferujące questy poboczne. Jednak nie zawsze musimy je przyjmować czy podejmować walkę, co może wiązać się różnymi konsekwencjami. Dlatego warto przemyśleć swoje decyzje – czy warto ryzykować, czy jednak wycofać się i kontynuować rozgrywkę. Jeśli chodzi o czas gry to, w zależności od trybu i drogi, jaką obierzemy, będzie się on zmieniał, aczkolwiek przejście całej historii nie powinno nam zająć więcej niż godzinę.

Obrazek

Podejmujesz wyzwanie?
Podsumowując, komiks „Rycerze 2 – Wiadomość” prezentuje się bardzo ładnie, ilustracje zdecydowanie przypadły mi do gustu, co przełożyło się na dużą satysfakcję z rozgrywki i wertowania strony po stronie. Sam mechanizm również mnie nie zawiódł, aczkolwiek trzeba być bardzo uważnym, żeby nie pominąć istotnych szczegółów, ponieważ łatwo się zgubić. Scenariusz zaproponowany przez Shuky’iego wydaje się być dość prostolinijny. Otrzymujemy pergamin z listem i musimy go dostarczyć z punktu A do punktu B. Jednak napotkane po drodze przeciwności losu oraz poboczne historie poszczególnych postaci nie powodują uczucia znużenia. Zakrętów w lesie jest dużo, które z czystej ciekawości chce się sprawdzić.

Dla niektórych poziom rozgrywki oraz oprawa graficzna mogą okazać się zbyt proste, jednak nie zapominajmy, że ten tytuł adresowany jest również do młodszych czytelników. Możliwe, że w kilku sytuacjach przyda im się pomoc starszych. Jednak forma opowiadania obrazkowego, jak i ilustracje, z pewnością przypadną do gustu młodzieży.

Do tej recenzji podeszłam dość osobiście, ponieważ to był „mój pierwszy raz” z komiksem paragrafowym. Powiem krótko – zdecydowanie muszę nadrobić zaległości! Dlatego też, jeśli czytasz ten tekst i również nie podejmowałeś wcześniej tego tematu, a jesteś fascynatem zagadek, łamigłówek oraz gier fabularnych, możesz śmiało sięgnąć po tę lekką formę zabawy.

Ocena: 4.5/5

Za komiks dziękujemy wydawnictwu FoxGames.

KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 26 mar 2019, 03:40 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka