Planszowe

W kolejce po bilet - recenzja gry „Wsiąść do pociągu: Kraje północy”

„Wsiąść do pociągu” to gra, która od momentu swojego powstania podbiła serca fanów na całym świecie. Kolejne jej wersje powstają jak grzyby po deszczu. Tym razem przyszła kolej na wersję poświęconą Skandynawii. Tak, jak we wszystkich dotychczasowych edycjach, fani będą mogli ścigać się o kolejne bilety i ukończone trasy. Jest to samodzielna wersja i nie wymaga elementów żadnej wersji podstawowej.

Co się mieści w Skandynawii?

++

W pudełku znajduje się plansza, sto dwadzieścia kart Wagonów, czterdzieści siedem Biletów, trzy znaczniki punktacji oraz karta Globtrotera. Gracze na początku otrzymują po pięć biletów, z czego będą musieli zostawić choć dwa na ręce, oraz cztery losowe Wagony. Resztę Wagonów umieszcza się na stosie obok mapy i odsłania się pięć z nich. W swojej turze gracz może wykonać jedną z trzech akcji:

    - dobrać dwie dowolne karty – spośród widocznych lub „w ciemno” ze stosu. Tutaj jednak nie obowiązują typowe dla innych edycji ograniczenia, że można dobrać tylko jedną Lokomotywę (spełniającą rolę Jokera),
    - utworzyć połączenie – odrzucić z ręki konieczną ilość Wagonów w takim kolorze, jaki jest widoczny na planszy w danym miejscu, kładąc na odpowiednich polach swoje pionki,
    - dobrać karty Biletów – dobiera się trzy nowe trasy, z czego trzeba zachować minimum jedną.

Gra toczy się do chwili, kiedy jednemu z graczy zostaną dwa lub mniej dostępnych pionków. Od tego momentu każdy ma jeszcze jedną turę, po której następuje podliczanie punktów. Te zdobywało się za zbudowanie kolejnych tras, w zależności od ich długości. Do tego, na koniec, każdy z graczy ujawnia swoje Bilety – otrzymuje odpowiednią ilość punktów za każdy zrealizowany z nich, natomiast traci za niezrealizowane. Osoba, która wykonała najwięcej zadań otrzymuje w nagrodę kartę Globtrotera i dodatkowe dziesięć oczek.

++

Czym się różnią kolejki?

Jak widać w ogólnych zasadach, „Kraje północy” nie różnią się znacząco od swoich sióstr. Zmienia się tylko ilość możliwych graczy, ponieważ przeznaczona jest dla dwóch lub trzech osób, oraz sposób dobierania Lokomotyw i budowania niektórych tras. W grze na dwie osoby podwójne połączenia pomiędzy miastami liczą się jako pojedyncze – gracz może zbudować je dowolnym z dwóch widocznych kolorów, jednak po ułożeniu wagoników, druga staje się niedostępna. Czym zatem ta wersja różni się od pozostałych? Niemal niczym, poza ilością graczy.

Jak wygląda kolej na północy?

Gra jak zwykle prezentuje się dobrze. Solidna plansza, pionki wzorowane na wagonikach i sporo kart to wszystko, czego potrzeba do bezproblemowego kontynuowania rozgrywki. Graficznie elementy są miłe dla oka, w tej wersji również nie zapomniano o oznakowaniach dla daltonistów. Niestety, chcąc zaoferować inne od standardowych kolory pionków, co jest zaletą, umieszczono w pudełku białe wagoniki, które na – szczególnie tej – planszy stają się mało widoczne. Jeśli nie gra się przy mocnym świetle, można je czasami przegapić.

Czy warto jechać koleją?

++

„Kraje północy” zatem to niemal lustrzane odbicie swoich poprzedniczek, nie wnoszące nic szczególnie odkrywczego do rozgrywki, jednak stanowi dobry wybór dla osób cieszących się pojedynkiem w mniejszym gronie. Powszechnie wiadomo, że wersje podstawowe, takie jak „Europa” czy „Stany Zjednoczone” oficjalnie mogą być rozgrywane przy choćby trzech osobach, jednak rozgrywka staje się ciekawa dopiero przy czterech lub pięciu uczestnikach. Najnowszy tytuł z tej serii rozwiązuje ten problem, dzięki czemu ilość graczy przestaje być kłopotliwa. Teraz tylko należy czekać na kolejny, dla większej ilości uczestników.
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 16 lip 2018, 15:10 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka