Planszowe

Konkurs na głód – recenzja gry „Hunger”.

Ludzkość jest żądna rozrywki. Telewizyjne programy, w trakcie których uczestnicy wystawieni są na liczne przeciwności losu ściągają przed ekrany niezliczone rzesze fanów. Tym razem tryumfy święci „Hunger” - show, w którym uczestnicy zostaną wysłani na bezludną wyspę, pozbawieni jakichkolwiek zdobyczy cywilizacji. Będą kolejno odpadali z rywalizacji pokonani głodem. Czy nowoczesny człowiek da radę przetrwać w surowym świecie?

++

Sześciu śmiałków weźmie udział w pierwszej edycji programu. Szybko skończą im się otrzymane od ekipy telewizyjnej zapasy i będą zmuszeni do uzyskiwania pożywienia czerpiąc z zasobów naturalnych wyspy, lub wykradając je innym uczestnikom. Niestety malutka wyspa nie oferuje tylu zwierząt i owoców, by zapewnić przetrwanie liczniej grupie. W lawinowym tempie musi zatem wzrosnąć rywalizacja pomiędzy śmiałkami.

Na grę składa się pudełko, będące jednocześnie planszą, sześć zestawów kart dla każdego z graczy (po dziesięć sztuk: jedna postać, cztery miejsca i pięć akcji), dwadzieścia trzy karty wydarzeń (dwanaście przykrych, dziesięć neutralnych i jedna zakończenia), sześć dodatkowych kart postaci, jedna gracza rozpoczynającego oraz żetony owoców, kurczaków, części tratwy, kokosów oraz konserw.

Na planszy znajdują się cztery miejsca: obozowisko, plaża, dżungla i góry. Przed rozpoczęciem gry, w odpowiedniej ich ilości (dżungla wchodzi do użytku przy trzech i czterech graczach, góry od pięciu) umieszcza się zapasy (kurczaki, owoce oraz części tratwy z losowymi wartościami, niewidocznymi dla uczestników). Gracze dobierają przynależne elementy (swoje karty oraz odpowiednią ilość konserw). Ostatnim etapem przygotowań jest stworzenie stosu kart wydarzeń. Wszystkie karty tasuje się razem, a następnie dobiera się z nich dziesięć sztuk i dzieli się je na dwie części. W drugą kupkę wtasowuje się zakończenia gry, następnie umieszcza się na nim pierwszy stos. W ten sposób nikt nie wie, ile będzie trwała rozgrywka - od sześciu do jedenastu tur.

++

Na początku każdej z nich wszyscy gracze dokonują wyboru, dokąd i w jakim celu pójdą. Wyciąga się wtedy po jednej karcie miejsca oraz akcji (złodzieja, strażnika, zbieracza, łowcy lub poszukiwacza) i na dany znak je ujawnia. Po kolei rozstrzyga się efekty starań graczy w konkretnych miejscach. Jeśli gracz samotnie wykonuje daną czynność w wybranej lokacji, może zabrać dwa żetony odpowiedniego typu (owoce dla zbieracza, kurczaki dla łowcy i elementy tratwy dla poszukiwacza), jeśli jest ich dwóch, otrzymują po jednej sztuce, natomiast jeśli jest ich trzech lub więcej, wszyscy obchodzą się ze smakiem. Jeśli pojawia się złodziej, kradnie wszystko to, co pozostali gracze uzyskali w tej turze w danym miejscu lub jeśli nikogo nie znalazł, zabiera dwa kokosy (jeśli jest dwóch złoczyńców, dzielą wszystkie łupy po połowie). Jeśli natomiast złodziej spotka strażnika, oddaje mu dwa żetony, a każdy z obecnych oddaje po jednym wybranym żetonie.

Na końcu każdej tury uczestnicy muszą się wyżywić zjadając zapasy o wartości minimum „4” (kto nie jest w stanie tego zrobić, jest eliminowany - pada z wycieńczenia, a ekipa telewizyjna zabiera go do szpitala), a następnie dobiera się kartę wydarzenia i rozpatruje jej efekt (neutralne nie robią nic, jednak pozostałe najczęściej umniejszają zapasy żywności). Jeśli natomiast ujawniona zostanie karta „Koniec Show”, gracze porównują ilość posiadanych elementów tratwy (jednym elementem jest fragment składający się z jednej deski i jednej liny) i tak zostaje wyłoniony zwycięzca. Gra może zakończyć się wcześniej, jeśli na placu boju pozostanie tylko jeden aktywny gracz.

„Hunger” to szybka, zabawna gra, w której uczestnicy będą starali się przewidzieć ruchy przeciwników i wykorzystać je dla własnych celów. Wartka akcja nie pozwoli na ani chwilę nudy, natomiast konieczność choć szczątkowego zgadywania intencji przeciwników sprawi, że nie zamieni się w bezmyślne rzucanie kart. Swoim charakterem i mechaniką powinna zatem zadowolić zarówno początkujących, jak i doświadczonych graczy. Ograniczona ilość możliwych akcji i stale zmniejszająca się pula dóbr powodują zwiększanie się interakcji z tury na turę.

++

Wielką zaletą gry są świetne grafiki stworzone przez znanego artystę komiksowego - Roberta Adlera. Nastrojowe, ale jednocześnie zachowujące pewną dozę humoru ilustracje sprawiają, że na wszystkie elementy spogląda się z przyjemnością. Rysownik dzięki swojemu doświadczeniu idealnie wyczuł proporcje pomiędzy powagą i humorem i w charakterystycznym dla siebie stylu zilustrował nie tylko elementy gry takie jak karty, plansza czy pudełko, ale również instrukcję.

Hunger to gra rozrywkowa z drobnymi elementami planowania, cechująca się szybką akcją i rewelacyjną szatą wizualną, dzięki którym stanie się miłym remedium na nudę. Co prawda nie jest to tytuł zapewniający rozrywkę na długie wieczory, jednak może stać się przyjemnym przerywnikiem pomiędzy innymi, wymagającymi więcej uwagi i czasu grami.


Zalety:
- Szybkość rozgrywki,
- Element strategiczny,
- Rewelacyjna grafika,
- Spora interakcja.

Wady:
- Brak dodatków.

Obrazek



Więcej na temat gry możecie dowiedzieć się ze strony Wydawnictwa:

http://www.phalanxgames.pl/blog/portfolio-items/hunger/
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 13 gru 2017, 23:43 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka