Planszowe

Magiczni architekci – recenzja gry „Wieże magów”

Kampanie crowdfundingowe na wspieram.to stały się chlebem powszednim całej planszówkowej braci. Niemalże niemożliwym jest zliczenie tytułów, które ukazały się tym sposobem na polskim rynku. Miejmy nadzieję, że tendencja ta w dalszym ciągu będzie wzrostowa ponieważ na wydanie czeka jeszcze kilka naprawdę fajnych tytułów. Jednym z nich jest dzieło Jarosława Bilińskiego.

++

Pojedynek architektów



„Wieże magów” to tytuł przeznaczony dla od dwóch do czterech graczy. Zawartość pudełka na pierwszy rzut oka przypomina nam nieco podrasowaną Jengę. Jednak poza drewienkami służącymi do budowy tytułowej wieży czkają na nas: karty przywołania, karty żywiołów, „sekcje” w formie kafelków oraz karty specjalne (używane wyłącznie w rozgrywce zaawansowanej). Żeby zwyciężyć należy zbudować jak najwyższą wieżę – nie jest to jednak takie proste. Nasze plany skutecznie będą krzyżowali przeciwnicy, którzy za pomocą zaklęć mogą pozbawić nas surowców, a nawet kolejki. Do gry dołączona została specjalna lista czarów, na której znajduje się aż trzynaście szkodliwych uroków oraz dwa zaklęcia obronne. Jak widzicie będzie trochę kombinowania.

W swojej turze możemy wykonać jedną akcję: dociągnąć kartę przywołania, która stanowi źródło naszego budulca, zakupić kartę żywiołu, zaatakować lub wybudować „sekcje” chroniącą nas przed niektórymi urokami. Poza tym możemy wykonać akcje, które nie wliczają się do limitu jednego ruchu na turę. Do takich działań zaliczamy wymianę dwóch posiadanych na ręce kart żywiołu na jedną inną lub dołożenie drewienka z magazynu do naszej budowli. Gracze powinni umiejętnie zrównoważyć oba aspekty gry (budowanie i czarowanie). Jeżeli zbytnio skupimy się tylko na jednym wymiarze rozgrywki, to szybko zostaniemy w tyle. Albo będziemy posuwali się w budowie zbyt wolno, albo staniemy się bezbronni wobec zaklęć rzucanych przez pozostałych graczy. Zabawa dobiega końca, kiedy w zasobach ogólnych zabraknie klocków.

++

Walka na zaklęcia



„Wieże magów” to gra niezwykle dynamiczna i powinna spodobać się zarówno młodszym jak i nieco starszym graczom. Konstruowanie z drewienek trójwymiarowej budowli daje niezwykle dużo satysfakcji, a ryzyko jej uszkodzenia przez naszych rywali mocno podnosi poziom adrenaliny. Rozgrywka podstawowa jest dobra, kiedy chcemy pobawić się z dziećmi, jednak dla wprawionych graczy okaże się nieco zbyt łatwa i nudna. Na całe szczęście autor zaproponował również zaawansowany wariant zasad. Modyfikuje on koszt zakupu kart żywiołów oraz opłatę za wybudowanie „sekcji”. Najciekawszą zmianą jest jednak wprowadzenie kart specjalnych, które dadzą nam dostęp do unikatowych zaklęć. Zasady gry są na tyle elastyczne, że nie istnieją żadne przeciwwskazania żebyśmy nie mogli zmieniać ich według własnych pomysłów.

Szata graficzna gry jest prosta, ale bardzo estetyczna. Wszystkie komponenty są przyjemne dla oka (warto tutaj zaznaczyć, że w nasze ręce trafił egzemplarz recenzencki! Ostateczna wersja gry na pewno wypadnie jeszcze lepiej). Należy jednak podkreślić, że zdecydowanie nie jest to pozycja dla osób bez poczucia humoru i dystansu do siebie. Poziom negatywnej interakcji jest naprawdę ogromny, co może nieco zawęzić grono osób skłonnych do sięgnięcia po tą grę. Połowa frajdy to budowanie swojej wieży, a połowa to niszczenie tworów naszych rywali. „Wieże magów” najlepiej sprawdzą się w gronie trzech lub czterech osób. Zabawa we dwoje traci nieco uroku, bo z góry wiadomo kto komu ma zamiar zaszkodzić. Rozgrywka byłaby również przyjemniejsza, gdyby zwiększono ilość poszczególnych kart. Stosy kart żywiołów i przywołania wyczerpują się bardzo szybko i trzeba je często tasować. Dla części graczy będzie to po prostu uciążliwe. Zaklęcia można by też urozmaicić dodając jakieś unikatowe karty żywiołów lub jokery.

Zalety:
- Proste zasady
- Dynamiczna rozgrywka
- Szata graficzna

Wady:
- Mała ilość kart
- Zbyt wysoki poziom negatywnej interakcji (tylko dla niektórych)

Za egzemplarz recenzencki dziękujemy:

++



Więcej informacji na temat gry znajdziecie na wspieram.to:

https://wspieram.to/WiezeMagow

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w kampanii!
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 27 kwi 2017, 17:55 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka