Komputerowe

Po drugiej stronie barykady – "Tooth and tail" recenzja

++

Jeszcze nigdy na kartach historii nie zapisał się władca, którego wszyscy poddani uwielbiali by. Zawsze pośród ludu znajdzie się chociażby jeden niezadowolony z obecnych rządów. Czasem okazuje się, że tych nieukontentowanych jest dość sporo i postanawiają oni wziąć sprawy w swoje ręce. Pocketwatch Games, twórcy udanej gry niezależnej "Monaco", wzięli sobie klimaty rewolucji jako bazę do swojej najnowszej produkcji - "Tooth and Tail". Jednk czy na jednym ciekawym pomyśle da się zrobić dobrą grę?

Fabuła przedstawiona w "Tooth and Tail" opowiada historie antropomorficznych zwierząt, które cierpią z powodu braku pożywienia, przez co stają do bratobójczej walki o to, aby zagarnąć jak najwiecej jedzenia dla siebie. Podczas kampani dla pojedynczego gracza dane nam bedzie poznać cztery strony konfliktu. Wzorowanie się na historycznych wydarzeniach nie może przekonać każdego, dlatego dla niektórych fabuła może pozostać tylko i wyłącznie pretekstem, aby kontynuuować kampanię i wykonywać kolejne misje przygotowane przez twórców.

++

„Tooth and Tail” zawiera w sobie połączenie elementów rozgrywki typowej dla tower defence i strategii czasu rzeczywistego. W grze sterujemy generałem, naszym celem jest obrona bazy, którą stanowi wiatrak. Wokół wiatraka budujemy farmy, dające nam surowce niezbędne do dalszej ekspansji. Dzięki nim możemy stawiać budowle generujące jednostki, wynajmować najemników, których można znaleźć rozsianych po mapie, lub przejmować kolejne wiatraki, aby poszerzać zasięg wpływów (domyślnie ograniczony przez bazę). Warunki wygranej opierają się głównie na dwóch typach misji. W pierwszym przypadku naszym celem jest zniszczenie wszystkich wrogich obiektów – typowy schemat znany z gier typu RTS (zbierz zasoby, kup jednostki, przejmij bazę wroga). W drugim przypadku jesteśmy zmuszeni do przetrwania określonego okresu czasu – w tym wariancie rozgrywka przyjmuje formę obrony bazy. Zmienia podejście jakie gracz musi obrać zmienia się oczywiście w zależności od celów misji. Jeśli polegniemy podczas misji to drugie podejście będzie zupełnie inne, za sprawą proceduralnie generowanych map, które zwiększają "replay value". Początkowo misje mają progresywny poziom trudności i oferują możliwość powtórzenia danego scenariusza. Dla tych, którzy przejdą kampanię w trybie pojedynczego gracza przewidziana jest również rozgrywka w trybie wieloosobowym, gdzie można toczyć pojedynki przeciwko pozostałym graczom na zasadach bliźniaczych do tych z kampanii.

Oprawa wizualna jest wykonana metodą pixelart i nie sposób nie zawiesić na niej oka. Postacie w ruchu są urocze i pełne dynamiki, tak jak momentami rozgrywka. Równie dużo wysiłku zostało włożono w grafiki przedstawiające jednostki w ekranie wyboru misji. Muzyka w grze przywodzi na myśl rosyjski folklor, ze wzgledu na odczucia wywołane przez aranżację i dobór instrumentów. Całość stanowi dobre tło dla rozgrywki. Pomimo dobrego wykonania brakuje czegoś więcej, co możnaby chcieć jako osobny album. Jednak w ramach gry ścieżka dźwiękowa całkowicie spełnia swoje zadania.

++

"Tooth and Tail" jest jak najbardziej warte uwagi, chociaż jak bywa w przypadku strategii, nie jest to pozycja dla każdego. Osoby zainteresowane tego typu tytułem zostaną od razu pochłonięte przez gameplay, wraz z jego urozmaiceniami. Gra może zainteresować lub odrzucić osoby, które nie są za pan brat z tym gatunkiem, choć mogą się przekonać przez prostą do opanowania i intuicyjną rozgrywkę oraz solidną oprawą wizualną. Nie jest to pozycja, która przetrze nowe szlaki, czy zrewolucjonizje branżę gier. Jest to jednak produkcja, przy której można mile spędzić czas zarówno samemu, jak i z przyjaciółmi.

Grę do recenzji dostarczył serwis gog.com. Polecamy odwiedzić ze względu na szeroki asortyment klasycznych gier, które otrzymały drugie życie przez optymalizacje ich pod najnowsze systemy, jak i ze względu na politykę braku zabezpieczeń DRM.

https://www.gog.com/game/tooth_and_tail
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 22 lis 2017, 14:05 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka