Komputerowe

"The Inner World" - recenzja

Za sprawą gier niezależnych, coraz więcej starych gatunków gier powraca do życia. Niektóre z produkcji takich jak „Minecraft”, stają się fenomenami, bądź siedzą w swojej niszy. W XXI wieku łatwiej działać nowym, młodym twórcom dzięki akcjom crowdfundingowym oraz różnym programom wspierającym dystrybucję gier, takim jak Steam Greenlight. Trójka niemieckich studentów postanowiła wskrzesić staroszkolne przygodówki point and click, tworząc w zeszłym roku grę „The Inner World”.

Obrazek

Witajcie w Asposi! Tajemniczej podziemnej krainie żyjącej za sprawą trzech fontann wiatru. Pewnego dnia pokój zostaje zniszczony przez atak smokopodobnych Bazylian, którzy zamieniają mieszkańców Asposi w kamienie, a fontanny się zamykają. Na straży ostatniej działającej fontanny stoi jeden z trzech wielkich magów wiatru Conroy, lecz my wcielamy się w postać jego młodocianego pomocnika Roberta, który chce pomóc Conroy'owi w ratowania Asposi.

Obrazek

Fabuła jest prowadzona w sposób naiwny z powodu głównego bohatera izolowanego w pałacu, nieświadomego rzeczy dziejących się wokół niego. Ona sama porusza różne tematy takie jak władza czy religia. Na drodze przez Asposię Robert spotka wiele ciekawych, unikalnych postaci. Jedne będą chciały jak najszybciej spławić naszą postać, a drugie zaś będą oczekiwały od niego pomocy. Po drodze spotkamy takie osobistości jak handlarz śmieciami, stara barmanka i jej skamieniały mąż służący jako ekscentryczny wieszak czy złodziejka Laura pomagająca Robertowi w jego misji.

Obrazek

Grafika w grze przywodzi na myśl kreskówki. Jest utrzymana w brudnych odcieniach z drobnymi wyjątkami. Lokacje prezentują się przyzwoicie, zapadając w pamięć grającemu. Również ścieżka dźwiękowa stoi na najwyższym poziomie, komponując się z tym co widzimy na ekranie.

Obrazek

Zagadki jak i sam interfejs przywodzą na myśl stare produkcje point and click. Często musimy zdobywać różne przedmioty i łączyć je, aby zdobyć kolejną rzecz. Zagadki nie są najtrudniejsze, lecz wymagają od nas logicznego myślenia, a jeśli utkniemy, gra uraczy nas podpowiedziami w formie pytań i odpowiedzi. Mogą one nakierować graczy na poszlaki albo od razu na odpowiedź, dzięki naciskaniu wystarczająco długo przycisku podpowiedzi.

Obrazek

Niestety podczas grania w tytuł miałem problemy z nieładującymi się skryptami oraz częstymi wyjściami do pulpitu, co skutecznie próbowało mi utrudnić zwiedzanie świata Asposi.

Obrazek

„The Inner World” pięknie oddaje klimat old schoolowego „klikania” zarówno poziomem wykonania zagadek, urokliwą, kreskówkową grafiką, interesującą fabułą, jak i postaciami. Grę można zakupić w granicach 20 złotych, co jest bardzo dobrą ceną. W polskim wydaniu przygotowanym przez Techland możemy znaleźć również ciekawe bonusy. Takie jak encyklopedia Asposi, czy pocztówki ze świata gry. Nawet jeśli nie jesteście fanami tego typu produkcji, warto poświęcić jej uwagę.
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 20 lis 2018, 23:35 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka