Komputerowe

"The Haunted Island" - wywiad z twórcą

Na wspieram.to można znaleźć projekt gry komputerowej pt. "The Haunted Island". Aby dowiedzieć się więcej na temat tego tytułu postanowiliśmy porozmawiać z jego twórcą.

Bestiariusz: O czym jest gra komputerowa "The Haunted Island"?

Hubert Szupiluk: "The Haunted Island" opowiada o wyspie, na której dawno temu wydarzyła się zbrodnia. Gracz wciela się w żołnierza badającego wrak śmigłowca, który w tym nawiedzonym miejscu miał wypadek. Przemierzając wyspę, odnajdujemy fragmenty zapisków jednego z członków pechowej załogi, z których dowiadujemy się częściowo o klątwie i tragicznym losie załogi.



Bestiariusz: Dlaczego postanowiłeś stworzyć własną grę?

Hubert Szupiluk: "The Haunted Island" nie jest pierwszym podejściem do próby stworzenia własnej gry. Poprzednie próby kończyły się stworzeniem czegoś małego i nieskładnego, ale zawsze było to coś. Naturalnym krokiem było stworzenie czegoś większego i bardziej spójnego, tą próbą było właśnie "The Haunted Island". Trudniejszym pytaniem jest, dlaczego zacząłem tworzyć gry. Z nieznanych nawet dla mnie przyczyn zainteresowałem się programowaniem. Programując proste kalkulatory nieskomplikowanych działań matematycznych i wykonując inne mniej lub bardziej skomplikowane programy, chciałem zrobić coś więcej. A że gry komputerowe interesowały mnie najbardziej ze wszystkich dziedzin informatyki, dlatego padło właśnie na nie.

Bestiariusz: Dlaczego właśnie taki klimat? Co było inspiracją?

Hubert Szupiluk: Horror jest jednym z bardziej lubianych gatunków filmowych. Podświadomie na pewno tam szukałem jakichś schematów historii, ale chciałem stworzyć grę jak najbardziej niezależną od niczego. Nie wiem czy mi się to choć w niewielkim stopniu udało, ponieważ pop-kultura jest tak przesiąknięta różnymi schematami, że nietrudno doszukać się powiązań i podobieństw z innymi grami, książkami czy filmami o podobnej tematyce.

Obrazek



Bestiariusz: Jak długo trwały prace nad grą?

Hubert Szupiluk: Grę zacząłem tworzyć około dwa lata temu. Prace nad projektem kilkakrotnie stawały pod wpływem różnych czynników, przez co czas pracy nad grą wydłużał się. Rozpoczynając pracę nad strzelaniną pierwszoosobową, nie miałem nawet zbytnio sprecyzowane w jakim klimacie ma być ta gra. Początkowo myślałem o zrobieniu strzelaniny wojennej, miałem nawet napisane proste skrypty pozwalające na wsiadanie i kontrolowanie pojazdów, takich jak śmigłowce samochody czy samoloty, lecz po pewnym czasie stwierdziłem, że zrobienie tego na przyzwoitym poziomie jest niemożliwe do zrealizowania w domowych warunkach. W pewnym momencie pojawił się pomysł na "The Haunted Island", więc wykorzystując stworzoną już mechanikę gry, rozpocząłem realizacje nowego pomysłu.

Bestiariusz: Jak długo trwały przygotowania do akcji na wspieram.to?

Hubert Szupiluk: Przygotowanie akcji na wspieram.to nie zajęło mi wiele czasu, z mojej strony trwało to w sumie 2 - 3 dni, więc przesadą jest nazwać to przygotowaniem.

Akcję można znaleźć pod tym adresem: https://wspieram.to/937-the-haunted-island-horror-fps.html
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2018 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 20 lis 2018, 22:52 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka