Karciane

Nie myśl długo, po prostu mów! - recenzja gry "Wymyśl to!"

"Wymyśl to!" jest grą, w której, najprościej mówiąc, trzeba wykazać się refleksem i bogatym zasobem słownictwa. Przypomina znaną wielu osobom grę z dzieciństwa – „Państwa-miasta”. Tylko tym razem tempo jest podkręcone do maksimum i nie ma przebacz. Albo jesteś pierwszy, albo punkty przechodzą Ci koło nosa. Nie bój się więc krzyczeć, co ci ślina na język przyniesie!

++

Pierwsze, co zwraca uwagę, to wielkość pudełka. Jest ono na tyle małe, by zmieścić się do każdej damskiej torebki, bez wyjmowania połowy kosmetyków. Lekkość zestawu powoduje, że zabranie go ze sobą nie będzie stanowiło problemu, który często użytkownika zniechęca. Mowa rzecz jasna o perspektywie podróży przez całe miasto z ciężkim pakunkiem u boku, kiedy wokół deszcz, zawierucha i zapchane autobusy.
Po otwarciu, w pierwszym momencie, użytkownik może być zawiedziony zawartością, gdyż nie jest ona imponująca, a wręcz minimalistyczna. Jego oczom ukazują się bowiem dwie talie - niebieska i czerwona - i kilkustronicowa instrukcja. Gracz może zacząć wątpić w poziom rozrywki, jaki karcianka mu zapewni, jednak nic bardziej mylnego - ale o tym za chwilę.

Książeczka z regułami jest krótka i przejrzysta. Oprócz opisu rozgrywki, zawiera także przykłady różnych jej wariantów, by nic nie stanowiło przedmiotu niepotrzebnej polemiki. Minusem jest natomiast wykonanie talii - kartoniki są cienkie, co sprawi, że bardzo szybko się zniszczą i pogną.
Jest ich razem 112 (60 kart tematów oraz 52 karty liter).

Przebieg gry jest bardzo łatwy: osoba rozpoczynająca wyciąga kartę tematu, na której podana jest kategoria, w jakiej należy się poruszać, na przykład "Coś abstrakcyjnego", a następnie odkrywa literę, na którą wyraz musi się zaczynać. Ten, kto pierwszy wykrzyknie dane słowo, zdobywa punkty.
W wesołym towarzystwie, rozgrywka dostarcza dużej dawki humoru. Nie raz usłyszymy absurdalne i zabawne odpowiedzi, będące efektem próby jak najszybszego podania hasła. Tutaj zasada "najpierw myśl, potem mów" nie istnieje, w "Wymyśl to!" jest dokładnie na odwrót.
Zaletą tej gry jest niewątpliwie jej uniwersalność. Nadaje się zarówno na imprezy, jak i na rodzinny wieczór. Większość kart nie powinna sprawić najmłodszym żadnych trudności, a nawet, jeśli, można je z talii po prostu wyjąć. Zabawa rozbudzi w nich chęć zdrowej rywalizacji, poszerzy zasób słownictwa oraz będzie pełnić rolę edukacyjną.
W rozgrywce może uczestniczyć aż 10 graczy, a skończyć ją można w dowolnej chwili - nie istnieje więc ryzyko znudzenia się i przymusu grania do końca.
Dodatkowym plusem są karty zmieniające przebieg gry, które urozmaicają całą zabawę:

a) 4 karty "Kto da więcej?"
b) 1 karta "Kto potrafi dłużej?"
c) 1 karta "Kto potrafi krócej?"
d) 2 karty "Kto będzie ostatni?"


Ad. a) Karta działa na zasadzie licytacji. Po odsłonięciu kartonika tematu, gracze określają, ile słów są w stanie wymienić w ciągu minuty. Można przebić propozycję kolegi, lub spasować. Dopiero po wyłonieniu zwycięzcy, odkrywana jest litera. Delikwent musi się sprężać i w ciągu 60 sekund wymienić tyle wyrazów, ile zadeklarował.

Ad. b) i c) Po wyciągnięciu tej karty, następuje odsłonięcie tematu, a po nim litery. Zasada jest prosta - wygra gracz, który wypowie najdłuższe, bądź najkrótsze słowo i w ciągu pięciu sekund nikt nie zdoła wymyślić lepszego wyrazu.

Ad. d) Reguły są podobne do reguł "Kto potrafi krócej/dłużej?" - po każdym podaniu hasła, następuje odliczanie pięciu sekund - trwa to tak długo, aż nikt więcej nie będzie w stanie wymyślić kolejnego słowa i tym samym zwycięstwo przypadnie graczowi, który wypowiedział się jako ostatni.

++

"Wymyśl to!" urzeka swoją prostotą i uniwersalnością. Dostarcza wiele rozrywki i dużo uśmiechu. Umili czas nie tylko dorosłym, ale również szkrabom. Nie jest to gra ambitna, wymagająca myślenia, strategii i logiki. Jest to pozycja idealna na zwyczajne rozluźnienie w gronie najbliższych. Łatwe i krótkie zasady zachęcą tych bardziej leniwych do oderwania się od komputera i powymyślania kilku haseł. Osobom zabieganym, gra da chwilę wytchnienia, a zapracowanym może umilić nawet przerwę w korporacyjnym wyścigu - w końcu rozgrywka jest krótka, a pudełko malutkie.

Plusy:
- możliwość grania w dużym gronie
- szybka rozgrywka
- proste zasady
- idealna na imprezy i spotkania
- małe pudełko - można grać wszędzie
- uniwersalność - dla każdej grupy wiekowej
- ogromna ilość kombinacji
- dynamika

Minusy:
- słabe wykonanie kart
- brak klepsydry do odmierzania czasu
- dorosłym może przeszkadzać brak trudniejszych/odważniejszych kategorii

Obrazek



Więcej na temat gry możecie dowiedzieć się ze strony wydawnictwa REBEL:

http://www.rebel.pl/product.php/1,1203/ ... sl-to.html
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 19 paź 2017, 23:00 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka