Karciane

Szczwany jak lis – recenzja gry „Mobtown”

„Mobtown” to kolejna propozycja Trefla na długie jesienne wieczory. Jeżeli macie ochotę zostać bossami lokalnych mafii i powalczyć o wpływy w mieście, to trafiliście pod dobry adres. Stańcie więc w szranki z innymi głowami mafijnych rodzin i sięgnijcie po usługi lokalnych rzezimieszków, aby zrealizować swoje „chytre plany” i pokazać wszystkim, kto tak naprawdę sprawuje rządy w mieście!

++

Jak wejść do interesu?



„Mobtown” już na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie. Zarówno opakowanie, jak i jego zawartość stoją na wysokim poziomie wykonania. Grafika przyciąga wzrok, a cena samej gry i jej niewielkie rozmiary zwiększają jedynie atrakcyjność projektu. W pudełku znajdziemy karty budynków oraz zasobów, żetony gangów, znaczniki punktacji, żetony teczek, „chytre plany”, karty pomocy, instrukcję oraz arkusze do zliczania punktacji.
Sama rozgrywka rozpoczyna się od wyboru koloru frakcji przez każdego z graczy. Następnie osoby uczestniczące w grze biorą wszystkie komponenty przypisane do ich koloru (po trzy żetony teczek, znacznik punktacji, karta do zliczania punktów oraz żetony gangów). Karty dzielimy na talię zasobów oraz stos budynków. Z tego drugiego losujemy 10 kart, a następnie dodajemy do niego taką ilość lokacji, która odpowiada liczbie graczy. Z tak zebranych budynków rozkładamy nasze miasto uważając na to, aby każdą kolejną kartę wyłożyć zgodnie z kierunkiem strzałki znajdującej się na tej poprzednio ułożonej. Z pozostałych kart budynków odkrywa się trzy wierzchnie karty, które stanowią strefę otwartą. Gracze w zamian za zużycie żetonu teczki będą mogli wybrać z niej budynek i umieścić go na dowolnych obrzeżach miasta.

Karty zasobów również są tasowane, a do ostatnich dziesięciu dodaje się dodatkowo kartę „stróża prawa”. Każdy z graczy otrzymuje trzy karty zasobów, a następnie wybiera sobie dwa „chytre plany”, które będzie realizował w grze. Z pozostałych zasobów odkrywa się pięć kart, które zostają ułożone na środku stołu. W swojej turze każdy z uczestników zabawy będzie mógł wykonać tylko jedną akcje. Z tego względu należy bardzo rozważnie planować wszystkie działania. W swojej kolejce możemy dobrać 2 wierzchnie karty z talii zasobów, dokonać zakupu zasobów znajdujących się na środku stołu, przejąć budynek, dobrać kartę ze strefy otwartej lub wymienić któryś z trzymanych na ręku „chytrych planów”. Ta ostatnia akcja ma bardzo duże znaczenie zwłaszcza pod koniec każdej rundy i nie należy jej lekceważyć. Istnieje bowiem niewielka szansa, że uda się nam zrealizować oba wyznaczone z góry cele. Dzięki wymianie „chytrych planów” mamy szansę na zyskanie dodatkowych punktów - realizacja każdego z nich pozwala nam przesunąć się aż o trzy pola na planszy punktacji.

++

Zostań szarą eminencją



Celem gry jest oczywiście zdobycie jak największej liczby punktów. Gracze mają na to jedynie trzy rundy, w trakcie których muszą przejmować znajdujące się w mieście budynki oraz realizować swoje chytre plany. Tura kończy się kiedy któryś z graczy wyciągnie kartę „stróża prawa”. W zabawie może brać udział od 2 do 4 graczy. Rozgrywka dwuosobowa nie jest jednak aż taka ciekawa – zwłaszcza gdy przychodzi do przejmowania budynków znajdujących się w posiadaniu innych gangów. Największy sens ma gra w trzy lub cztery osoby. Chociaż przy komplecie graczy możemy znacznie silniej odczuć niewielką ilość budynków, jak została dołączona do gry. Znacznie zwiększy się też poziom negatywnej interakcji.

„Mobtown” to gra, w której losowość należy umiejętnie połączyć ze strategią. Trudno trzymać się do samego końca strategii, którą obieramy na początku. W tej grze sytuacja zmienia się bardzo dynamicznie, a każda akcja wykonana przez przeciwników wpływa na naszą taktykę. Zdecydowanie nie jest to tytuł przeznaczony dla osób, które nie lubią grać przeciw sobie. Za jego największą wadę można jednak uznać nie do końca jasne zasady oraz niewielką ilość kart budynków. Gdyby było ich więcej (lub byłyby dwustronne), to miasto rozkładane na początku gry mogłoby być jeszcze bardziej zróżnicowane. Można by też dodać karty przeznaczone wyłącznie dla jednego rodzaju pomocników. Stanowiłoby to dodatkowe urozmaicenie dla bardziej doświadczonych graczy.

Zalety:
- Przyjemna dla oka i jednocześnie zabawna szata graficzna
- Wysoka jakość wykonania
- Dzięki pewnej losowości rozgrywka za każdym razem wygląda nieco inaczej

Wady:
- Zasady gry niestety nie opisują wszystkich dylematów, które mogą pojawić się w trakcie zabawy
- Mała ilość kart budynków

Obrazek

Więcej na tematy gry możecie dowiedzieć się ze strony wydawnictwa:
http://www.trefl.krakow.pl/mob-town/



.
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 29 cze 2017, 06:41 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka