Karciane

Omówienie zestawu M:tG „Duel Deck: Heros vs. Monsters”

Zestaw Deuel Deck do „Magic: The Gathering”, zatytułowany „Heros vs. Monsters”, to dwie talie, które umożliwią grę dwójce graczy. Jeden z nich weźmie pod kontrolę talię biało-czerwoną, czyli bohaterów, z kolei jego przeciwnik będzie miał do dyspozycji walory zielone i czerwone. Zestaw prezentowanych kart sam w sobie jest segmentem – dwunastym z kolei wydanym zestawem duel.

Talia „Heros”



W talii „Heros” będziemy polegać głównie na białych kartach wspieranych przez czerwone atuty.
Czołową kartą tego zestawienia jest wydany jako promo foil: Sun Titan. Ten gigant (przy koszcie sześciu punktów many) jest naszą najsilniejszą jednostką: 6/6. Ponadto, posiada dwie zdolności:, . Pierwszą jest Vigilance. Druga pozwala nam na wskrzeszenie istoty tańsze niż trzy punkty many, w chwili gdy gigant wchodzi do gry.

++

Podstawą naszej armii będą ludzcy bohaterowie – żołnierze lub rycerze. Na dobrą sprawę każdy rodzaj istot sprawdzi się w inny sposób. Armory Guard, czyli giganci-żołnierze, to typowi obrońcy. Ich statystyki to 2/5, dodatkowo z opcją vigilance, o ile kontrolujemy łąki. Podobnie sprawa ma się z Dawnsrike Paladin (2/4), którego także warto zostawiać do obrony, chociaż on ma vigilance oraz lifelink, co tłumaczy także jego nietani koszt (pięć punktów many). Do szybkich walk i zadawania błyskawicznych obrażeń posłużą nam tani w kosztach: Thraben Valiant, Fencing Ace (mający Double Strike) czy latający Cavalry Pegasus (koszt jednej szarej i jednej białej many). Dodanego w dwóch kopiach Freewind Equenaut nie warto pchać w bezpośredni wir walki, gdyż może on zadawać obrażenia z dystansu, o ile jest enchanted.

A enchantmentów białych walorów mamy do dyspozycji cała pulę. Są to zazwyczaj typowe dopakowania podstawowych walorów naszych potworów (np. Griffin Guide, Daily Regimen) lub dodające jakieś umiejętności (przykładowo Battle Mastery dający zdolność podwójnego ataku). Warto zadbać, by nasze jednostki były enchanted, gdyż mamy możliwość użycia czaru „Winds of Rath”, który zabija wszystkie potwory, które nie są enchanted. Czar ten z pewnością niejeden raz pokrzyżuje szyki naszemu przeciwnikowi, zwłaszcza, że nie będzie on mógł zregenerować swoich popleczników. Cała reszta białych walorów to instanty głównie prewentujące obrażenia lub wzmacniające chwilowo nasze wojska.

++

Czerwona część decka „Heros” stanowi tylko wsparcie: tani w koszcie „jednostrzałowy” Somberwald Vigilante oraz znany z poprzednich segmentów i bardzo lubiany przez graczy Kamahl, Pit Fighter. Warto zatrzymać się na chwilę przy tej karcie, gdyż pozornie wydawać by się mogło, że potwór 6/1 może szybko odpaść z gry, mimo umiejętności Haste. To nic, mamy w końcu w talii wiele możliwości zwiększenia jego obrony, a ostatecznie nie musimy go posyłać do walki. Za samo zatapowanie ten barbarzyńca będzie zadawał trzy obrażenia przeciwnikowi lub którejś z jego kreatur. Cała reszta to działające na podobnych zasadach co białe enchantmenty, czyli ulepsza nasze potwory. Dwa instanty, celują bezpośrednio w przeciwnika.

++

Multikolrowoych kart będziemy mieli do dyspozycji całkiem sporo i będą one raczej tanie w koszcie zagrania (wszystkie za wyjątkiem Noblis of War, o którym opowiem za chwilę). Na szczególną uwagę, poza dwoma kopiami Stun Sniper (kolejna istota, zadająca obrażenia, za samo zatapowanie), jest Figure of Destiny. Ten niepozorny Kihkin (tani w koszcie wprowadzenia i tylko 1/1) daje nam dużo możliwości manewrów. W zależności od dodatkowych kosztów możemy zmieniać jego charakter, możemy nawet doprowadzić do tego, że stając się typem istoty „Warrior”, zyska on parametry 8/8! Wspomniany i drogi w koszcie (pięć many) Nobilis Warrior nie zachwyca może podstawowymi parametrami (3/4), ale ma świetnie sprawdzającą się zdolność w walce! Dodaje +2/+0 wszystkim atakującym jednostkom sojuszniczym.

Z kart manodajnych waloru białego będziemy mieć tylko dziewięć pól i dwa landy niepodstawowe:
„New Banalia”, które mimo, że wchodzą zatapowane, mają sry 1, a to pozwala nam sprawdzić wierzch naszej biblioteki. Czerwonych źródeł many będziemy mieli jedenaście gór i ani jednego landu niepodstawowego. Z multikoloru będziemy mieć dodany w dwóch egzemplarzach Boros Guildgate, dający do wyboru jedną z dwóch jednostek many.

Talia „Heros” opiera się głównie na jednostkach atakujących, a także na czarach je wzmacniających. Jej słabą stroną jest brak dobrej obrony, a zbyt mała ilość kart prewentujących obrażenia nie ułatwia nam tego. Trzeba więc grać bardzo zachowawczo i uważać na tyły.

Talia „Monsters”



++

Przeciwnikami dla bohaterów będą potwory pochodzące z czerwonej i zielonej domeny. Czołową kartą analogicznie do „Heros” jest promo foil: Polukranos, World Eater. Ta Hydra, jak na istotę 5/5, jest stosunkowo tania w koszcie(4 man). Potwór ten ma zdolność Monstroisty X.

Leśna armia zawiera typowych jej przedstawicieli: obdarzone trample kavu,c zy broniące przed latającymi istotami pająki. Warto zwrócić uwagę na Shamana Trolla: Troll Ascetic, który, poza typową dla trolli umiejętnością regeneracji, ma jeszcze Heproof, czyli nie może być celem ani czarów ani umiejętności wrogich jednostek.
Zielone czary i insstany stanowić będą raczej rzadkość, ale gdy trafią nam na rękę, zwykle się przydają. Mam tu na myśli wskrzeszającą potwora kartę: Prey Upon czy prewentujący obrażenia „Terrifying Presence”.

Chociaż mogłoby się wydawać, że trzon naszej armii będą stanowić istoty pochodzące z lasów, to faktycznie prym będą wieść istoty z domeny czerwonej. Od najbardziej pospolitych jednostek przeznaczonych do szybkiego ataku: Goregorn Minotaurus czy Blood Ogre, po taniego, ale za poświęcenie dającego manę Orcish Lamberjack. Znajdzie się też trójka kart RAR, które mają dość ciekawe walory. Skarrgan Firebird, który oprócz Bloodthrist 3, jako feniks, wraca z martwych po uiszczeniu odpowiedniej opłaty. Oprócz niego mamy jeszcze latającą Conquering Manticore (5/5). Najsilniejsza będzie jednak bestia Crater Hellion o parametrach sześć na sześć. Co prawda, ma Echo 4, ale za to w chwili, gdy wchodzi do battlefield, zadaje innym potworom po cztery obrażenia. To trochę obosieczna broń.

++

++

++



Zestawienie czarów i insnantów czerwonych nie będzie dla nikogo zaskoczeniem. Są to wydane w dwóch kopiach każda: Volt Charge zadający trzy obrażenia, Pyroclasm zadający 2 obrażenia wszystkim istotom czy Shower of Sparks zadający dwa razy po jedno obrażenie potworowi lub przeciwnikowi. Całkiem przyjemny dobór czerwonych czarów, szkoda jednak, że jest ich tak niewiele.

Dwukolorowe karty stanowią całkiem dużą pod względem ilości część naszego decku. Poza dwoma czarami są to głównie potwory. Dobrane zostały dość przekrojowo - od słabego ludzkiego druida, dającego nam jedną, zieloną manę, po bardzo silnego Deus Of Calamity (6/6) z tamplem. Ten ostatni zadając sześć lub więcej obrażeń (możemy go na przykład ulepszyć enchantmentem „Fires of Tavimaya), zmusza oponenta do zniszczenia jednego landu.
Ponadto do dyspozycji będziemy mieć jeszcze jeden artefakt: Dragon Blood, który po uiszczeniu odpowiedniej opłaty, wzmacnia wybranego potwora, o znacznik +1/+1. Mała rzecz, a cieszy.

Z landów mamy zachowane proporcje prawie pół na pół lasów do gór (jedenaście do dziesięciu). Co dziwne, bo częściej będą nam dochodzić czerwone pernamenty, to do talii dołączono dwa nie podstawowe zielone landy: Llanowar Reborn, opatrzone również dodatkową opcją Graft 1. Mamy też do dyspozycji dwie kopie dwukolorowego „Kazandu Refuge”, który w momencie zagrania daje nam jedno życie, i dającego bezkolorową manę „Skarrg, the Rage Pits”, który może ulepszyć jedną bestię o walory +1/+1 i zdolność trample. Dobór landów jest więc zacznie bardziej przemyślany niż w tali „Heros”.

Generalnie talia „Monsters” wypada w grze lepiej niż „Heros”. Zarówno ilość potworów, jak i przydatnych czarów, sprawia, że gracz kierujący bestiami będzie miał do dyspozycji więcej funkcjonalnych kart niż przeciwnik kierujący bohaterami. Fakt ten przemawia zdecydowanie na niekorzyść zestawienia, które miało dać rozrywkę dwóm graczom. Naprawdę szkoda, że tym razem w nasze ręce nie trafił bardziej zbalansowany Duel Deck.


Ocena: 3

Obrazek




MTG: Duel Decks Heroes vs Monsters to zestaw dwóch gotowych 60 kartowych talii tematycznych.

Cena detaliczna: 69.95 zł.

Main Deck Heroes - 60 cards
24 lands
• 2 Boros Guildgate
• 11 Mountain
• 2 New Benalia
• 9 Plains
19 creatures
• 1 Anax and Cymede
• 2 Armory Guard
• 1 Auramancer
• 1 Cavalry Pegasus
• 1 Dawnstrike Paladin
• 1 Fencing Ace
• 1 Figure of Destiny
• 2 Freewind Equenaut
• 1 Gustcloak Sentinel
• 1 Kamahl, Pit Fighter
• 1 Nobilis of War
• 1 Somberwald Vigilante
• 2 Stun Sniper
• 1 Sun Titan
• 1 Thraben Valiant
• 1 Truefire Paladin
17 other spells
• 1 Battle Mastery
• 1 Bonds of Faith
• 2 Condemn
• 1 Daily Regimen
• 1 Griffin Guide
• 1 Magma Jet
• 1 Miraculous Recovery
• 1 Moment of Heroism
• 1 Ordeal of Purphoros
• 1 Pay No Heed
• 1 Pyrokinesis
• 1 Righteousness
• 1 Smite the Monstrous
• 1 Stand Firm
• 1 Undying Rage
• 1 Winds of Rath
Main Deck Monsters - 60 cards
26 lands
• 11 Forest
• 2 Kazandu Refuge
• 2 Llanowar Reborn
• 10 Mountain
• 1 Skarrg, the Rage Pits
22 creatures
• 2 Blood Ogre
• 1 Conquering Manticore
• 1 Crater Hellion
• 1 Crowned Ceratok
• 2 Deadly Recluse
• 1 Deus of Calamity
• 1 Ghor-Clan Savage
• 2 Gorehorn Minotaurs
• 1 Kavu Predator
• 1 Krosan Tusker
• 1 Orcish Lumberjack
• 1 Polukranos, World Eater
• 1 Satyr Hedonist
• 1 Skarrgan Firebird
• 1 Skarrgan Skybreaker
• 1 Troll Ascetic
• 2 Valley Rannet
• 1 Zhur-Taa Druid
12 other spells
• 1 Beast Within
• 1 Destructive Revelry
• 1 Dragon Blood
• 1 Fires of Yavimaya
• 2 Prey Upon
• 1 Pyroclasm
• 1 Regrowth
• 1 Shower of Sparks
• 1 Terrifying Presence
• 2 Volt Charge

Zawartość pudełka:
1. 2 ekskluzywne talie, a w każdej z nich 60 kart
2. 2 pudełka na talie
3. 2 karty tokenów
4. poradnik do nauki
5. poradnik strategii
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2019 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 27 maja 2019, 07:06 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka